PAINE SI ALUATURI

BATOANE CU MAC - RETETA ORIGINALA DE PATISERIE 1986



     In ultima vreme au tot rulat pe blogurile din Romania batoanele cu mac, motiv pentru care acest "curent" m-a prins si pe mine. Era imposibil sa nu le incerc si eu, mai ales ca batoane cu mac in Slovacia nu exista. Avem in schimb cornuri cu mac a caror reteta o gasiti AICI.
     Reteta am luat-o din Retetar tip - pentru produse de patiserie din anul 1986, un pdf pe care l-am gasit pe internet si avand in vedere ca peste tot vedem numai retete clasice, autentice, originale, facem haz de necaz si vin si eu in sfarsit cu o reteta originala, si nu cu o copie.


     Binenteles ca am adaptat reteta si am impartit toate cantitatile la 11 pentru a putea folosi un singur ou.




     INGREDIENTE: 690 g faina
                                45 g drojdie proaspata
                                90 g zahar
                                30 ml ulei
                                9 g sare
                                1 ou
                                280 ml apa calduta
                                mac pentru presarat batoanele
                                1 ou batut pentru uns batoanele


     Drojdia o amestecam cu o lingura de zahar, punem putina apa calduta si o lingura de faina si lasam la dospit.
     Intr-un castron am pus faina, am facut o gaura in mijloc si am adaugat pe rand: restul de apa calduta, sarea, uleiul, restul de zahar, oul si maiua dospita. Framantam un aluat care va fi neted si pana nu se va mai lipi de maini si de peretii vasului in care am framantat. Acoperim vasul cu un prosop curat de bucatarie si lasam la dospit pentru 30-60 minute.


     Dupa ce aluatul s-a dospit l-am impartit in bucati de 110 g fiecare, asa cum era specificat in reteta originala. Am obtinut 11 batoane.


     Pe blatul de lucru uns cu ulei se modeleaza fitile lungi de aproximativ 20 cm lungime. Itindem aluatul cu sucitorul si apoi rulam strans.


     Batoanele obtinute le asezam in tava pe hartie de copt la distanta de aproximativ 1,5-2 cm intre ele.


     Lasam batoanele la dospit pentru 15-20 minute, dupa care le ungem cu oual batut si le presaram cu seminte de mac.


     Coacem batoanele in cuptorul incins la 190°C pana se rumenesc la suprafata. Din experianta am invatat ca cele rumenite mai mult sunt mult mai bune. Prima tava nu am rumenit-o asa tare, dar la urmatoarea am incercat si au fost mult mai gustoase.


     Servim batoanele calde ca pe vremea cand le cumparam de la Patibar in pauza dintre ore. Pot sa spun ca eu pe primele le-am mancat cu branza, wau ce deliciu.






     Sa aveti pofta!
     Nico


Nicoleta Grófová

5 comentarii :

  1. La metoda de preparare a aluatului se vorbeste de adaugarea oului si restul de ingrediente, despre care ou e vorba? In lista ingredientelor nu apare decat cel pentru un, e vorba de o omisiune?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca este vorba de omisiune, se foloseste conform cartii de bucate de unde am luat reteta 1 ou in aluat si unul pentru uns. Va multumesc frumos de comentariu, ma bucur sa descopar persoane care citesc retetele, nu numai se uita la poze. Toate cele bune, Nico

      Ștergere
  2. Bună! Eu sunt o devoratoare de cornuri românești, batoane, tot ce tine de astea îmi plac foarte mult, eu stau în Italia, și aici nu găsesc produsele astea care mi le plac asa de mult. Și mai ales ca în sarcina aveam tot pofta de batoane din astea sa mananc, am tot încercat rețete de pe net, dar nici una nu mia iesit ca astea... Deci reteta asta chiar e super bună și miau ieșit atata de bune, ca nu îmi vine sa cred ca mănânc insfarsit batoane pe placul meu. Recomand reteta asta la toți cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult pentru reteta. O voi incerca

    RăspundețiȘtergere
  4. Çititi mai bine este 1 ou si mai jos 1 ou pt uns bàtoañele

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.