RETETE DE PRAJITURI

PRĂJITURĂ SEMILUNĂ



     Mi-am amintit de aceasta prajitura a copilariei si deja amintirea mirosului ei nu imi dadea pace. Neavand incotro am incercat-o imediat pentru ca inca mai am oua de la mama, chiar si nucile tot de la ea au fost. In amintirea bunicii mele va dedic aceasta prajitura delicioasa. Intotdeauna ne-o facea cu drag si noi eram cele mai fericite cind ii simteam mirosul de cum intram in casa.




     INGREDIENTE: 5 oua
                                1 cana zahar
                                1 cana ulei
                                1 lingurita amoniac stins cu otet
                                2 cani faina
                                1 lingurita coaja rasa de lamaie
                                100 g nuci macinate

     Separam albusurile de galbenusuri. Albusurile le batem spuma cu un praf de sare. Cind spuma de albusuri isi pastreaza forma, adaugam treptat zaharul. Bezeaua devine lucioasa in acest moment. Mai departe adaugam pe rand galbenusurile, uleiul, coaja rasa de lamaie si amoniacul stins cu otet. La sfarsit incorporam faina adaugand-o treptat. Am folosit si in aceasta faza mixerul.
     Turnam compozitia in tava (35x25 cm) unsa cu ulei si tapetata cu faina. Intindem compozitia uniform pe toata suprafata tavii si presaram nucile macinate. Coacem prajitura in cuptorul incins la 180°C pana trece testul cu scobitoarea.
     Dupa ce se raceste o presaram cu zahar pudra si o taiem in forma de semiluna cu ajutorul unui pahar.








     Sa aveti pofta si o sambata frumoasa,
     Nico


Nicoleta Grófová

6 comentarii :

  1. Amintiri , amintiri...!
    Bine ca mi-ai adus aminte de ea ca demult nu am mai facut-o ...
    Te tzuc cu mare drag, ca tare buna mai e !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarutmana Sidy. Ma bucur ca ai amintiri frumoase cu aceasta prajitura...exact ca si mine :) Te pup, Nico

      Ștergere
  2. Nici nu mai tin minte de cand nu am mai gustat Semiluna, arata foarte bine... PS: Platoul e superb! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Platoul este din ceramica specifica persana (iraniana) si l-am imprumutat pentru fotografie. Deocamdata nu am unul al meu, dar cred ca imi comand si eu unul, este absolut superb. Prajitura este simpla si gustoasa. Am facut-o ca sa imi reamintesc mirosul si vremea de cand aveam bunica. Ce repede trec anii! :(

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.