MURATURI SI ALTE CONSERVE

ZACUSCĂ DE VINETE CU CIUPERCI



     Bun găsit!

     În ultima perioadă am fost destul de ocupată şi timpul fizic nu mi-a mai permis să mă ocup de blog. De aceea voi încerca şi sper să şi reuşesc să va prezint reţeta de zacuscă pe care o fac de 6 ani şi care este perfectă. Nu mi-au fermentat niciodată borcanele cu zacuscă cu toate că nu am folosit conservant. Personal cred că, dacă fierbem bine zacusca la foc mic până scade şi are consistentă dorită, sigur nu vor exista probleme cu menţinerea ei pe perioada iernii.




     Reţeta o am după internet de cînd am început să mă îndrăgostesc de gătit; să fiu sinceră nici eu numai ştiu de unde. Sper să va placă şi să va aducă tot atâta bucurie precum mie şi soţului meu cînd deschidem un borcan cu zacuscă la care am muncit cot la cot.

     INGREDIENTE: 1 kg ardei capia
                                2 kg ardei gras
                                2 kg gogoşari
                                3 kg roşii
                                8 kg vinete
                                2 kg ceapă
                                4-6 borcane cu ciuperci de pădure
                                1 l ulei
                                enibahar
                                piper boabe
                                foi de dafin
                                sare


     Vinetele, gogoşarii şi ardeii se coc pe grătar sau în cuptorul aragazului. Dacă locuiţi la casă şi reuşiţi să le coaceţi afară pe grătar, gustul reţetei va fi absolut divin. Locuind la bloc, am preparat zacusca atât cu legumele coapte în cuptor, cât şi pe grătar în anii în care mi-am petrecut concediul în România. Fiecare variantă are aroma şi gustul ei specific.


     Legumele coapte le presăram cu sare şi le lăsăm puţin la răcit. Din ce îmi amintesc de la bunica mea, sarea ne ajută să le curăţăm mai uşor de coajă. Vinetele curăţate de coajă se pun la scurs într-o sită de bucătărie. Ardeii şi gogoşarii îi curăţăm de coajă, cât şi de seminţe. Procedăm la fel şi îi punem la scurs.


     Roşiile le opărim în apă fierbinte şi le curăţăm de coajă. Dacă aveţi maşină specială de roşii puteţi să le treceţi prin ea şi astfel eliminăm atât coaja cât şi seminţele. În Bratislava nu am această maşină şi de aceea roşiile curăţate de coajă le-am trecut deasemenea prin maşină de tocat carne.
     Ceapa o curăţăm şi o tocăm prin maşina de tocat carne.


     Trecem prin maşina de tocat carne ardeii şi vinetele după ce s-au scurs bine.
     În uleiul încins călim ceapa. Adăugăm roşiile tocate şi călim până când amestecul îşi schimbă culoarea. Punem vinetele şi ardeii. Amestecăm şi adăugăm mirodeniile şi sarea după gust.
     Fierbem zacusca la foc mediu şi amestecăm din când în când să nu se lipească. Cînd zacusca începe să scadă adăugăm ciupercile de pădure scurse de zeama în care au fost conservate. Eu le clătesc sub jet de apă rece şi dacă sunt mari le mărunţesc puţin.




     Cât zacusca fierbe, spălăm şi pregătim borcanele. Borcanele curate le sterilizăm în cuptor. Turnam zacusca fierbinte în borcanele sterilizate şi închidem imediat borcanele. Borcanele cu zacuscă le lăsăm la răcit acoperite cu pături groase până a doua zi.


     Etichetăm borcanele cu data fabricaţiei şi le depozităm în cămară la loc răcoros.



     Să aveţi spor în toate şi un weekend cât mai plăcut,
     Nico

Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.