ALTE DESERTURI

NUCI UMPLUTE



     Iata-ne si la ultima provocare din cadrul concursului "Ispita culinara". Pot sa spun ca tema propusa de Cristian Borod mi-a dat cel mai mult de furca. Mi-a fost foarte greu sa ma decid ce sa fac astfel incat sa ii intru in gratii oaspetelui meu.
Spun asta pentru ca pana la urma fiecare dintre noi stie sa faca sarmale, salata boeuf sau cozonac. Apoi, eu sincer ma gandeam la niste carnati sau preparate ce se fac dupa taierea porcului. Dar de unde sa iau eu "porcul" daca pe batatura mea nu salasluieste nici unul??? Asa ca am renuntat la idee cu toate ca m-a incantat cel mai mult. Si tot gandindu-ma, am ajuns la concluzia ca reteta de fata este o reteta care este deja traditie in familia noastra si pe care o fac (pana si eu) numai de Pasti sau Craciun. Asa se face ca m-am decis sa va ofer spre inspiratie aceasta reteta.

     INGREDIENTE: Cojile de nuca: 5 oua
                                                          1 cana zahar
                                                          6 cani faina
                                                          1 cana si jumatate untura de porc
                                                          1 pliculet praf de copt
                                                          1 forma de nuci din fonta

                                Crema: 4 oua
                                             250 g unt
                                             200 g zahar pudra
                                             4 linguri cacao
                                             10 linguri nuci macinate
                                             2 lingurite cafea macinata

     Pregatirea cojilor de nuca: Intr-un castron punem faina, zaharul si praful de copt. Amestecam usor si apoi adaugam untura si ouale. Framantam pana obtinem un aluat omogen. Impaturim aluatul in folie alimentara si lasam sa stea la rece cateva ore. In general framant dimineata si cojile le pregatesc seara dupa ce culc copii.
     Trebuie sa mentionez ca vom folosi aceeasi cana in masurarea tuturor ingredientelor.
     Din aluatul obtinut formam bilute mici in functie de marimea formei.


     Dupa ce am impartit tot aluatul in bilute aproximativ egale pregatim aragazul. Cred ca stiti ca aragazul se murdareste la coacerea cojilor de nuca si de aceea este bine sa il acoperim cu folie de aluminiu; va fi mult mai usor de curatat la sfarsit.

     Incindem forma de fonta pe flacara aragazului si apoi asezam in mijlocul fiecarei forme biluta de aluat. Inchidem forma si prin presare aluatul va lua forma cojilor de nuca. Coacem pe foc pana devin aurii.


     Cu ajutorul cutitului le desprindem si le punem intr-un castron. Repetam operatiunea pana la terminarea bilutelor de aluat. Este o operatiune cam migaloasa, dar din punctul meu de vedere merita toata oboseala. Sunt un fel de fursecuri ale copilariei noastre. Stiti ca pe vremuri nu exista nunta, botez sau zi de sarbatoare de unde sa lipseasca nucile. Ce vremuri frumoase!
     Dupa ce am copt cojile de nuca le decupam usor cu ajutorul cutitului de surplusul de aluat.


     Acesta il putem pastra si il putem adauga la crema.

     Prepararea cremei: Intr-o cratita (in care preparam de obicei creme si budinci) adaugam ouale si zaharul. Mixam pana ouale isi schimba culoarea. Adaugam nucile macinate, cafeaua, cacao si amestecam.


     Punem cratita pe foc si amestecand continuu lasam pe foc pana se ingroasa. Lasam la racit.
     Untul il mixam intr-un castron si apoi treptat incorpram amestecul racit de nuci si oua. La final vom obtine o crema foarte gustoasa. Daca doriti puteti sa adaugati si surplusul de aluat de la cojile de nuca.
   
     Umplem cojile de nuca cu crema obtinuta si le lipim cate doua.


     Apoi le tavalim prin zahar pudra.


     Le pastram intr-o camera racoroasa  in doze de plastic inchise ermetic. Sunt o bunatate.
     Si o fotografie cu nucile de la Craciunul 2011.


     Va doresc Sarbatori pline de belsug si fericire! 
     Nico


Nicoleta Grófová

18 comentarii :

  1. Sunt grozav de bune nucile astea, pacat ca eu nu am forme :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula, cindva am gasit aici in Slovacia forma de nuci...a mea este din Romania, dar ma gandeam ca daca vrei pot sa incerc sa mai caut. Dar cu siguranta gasesti pe ebay. Este acolo un polonez care vinde forme de fonta pentru nuci. Multumesc de aprecieri, Nico

      Ștergere
  2. arata demential,si de sarbatori sunt preferatele mele:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Daniela. Bine ai venit pe blogul nostru!...preferate? da, sunt si ale mele. Pup, Nico

      Ștergere
  3. yamiiii, ce bine arata!
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. Sarbatori fericite pline de belsug pe masa, cat si in casa iti dorim si noi. Nico

      Ștergere
  4. Buna,in primul rand felicitari pentru postare,nucile arata apetisante la maxim!!!
    Eu as avea in schimb cateva intrebari si anume in primul rand as vrea sa stiu daca in loc de grasime de porc(pe care nu o am) as putea folosi o combinatie de unt cu ulei sau doar unt si as mai vrea sa stiu cam cate nuci ies in final(dupa asamblare)dintr-o reteta...multumesc anticipat!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna si tie draga mea. Sincera sa fiu nu am incercat reteta decat cu grasime de porc. Eu in momentul de fata stau in Slovacia si chiar si aici se vinde untura de porc la cutie. Daca nu gasesti si nu gasesti poti sa o prepari in final si singura acasa. Cumperi sunca de porc fara sorici de la macelarie, o tai in bucati micute si o pui la topit la foc pe aragaz. Stiu de la bunica mea ca in untura deja topita apoi prajea sferturi de ceapa ca sa aiba un miros placut. Ceapa aia o mancam si era tare buna. Apoi cu jumarile obtinute poti sa faci pogacele cu jumari de ex. Cate nuci ies dintr-o cantitate nu stiu, eu nu le-am numarat si nu stiu, dar in final acel nr ar fi fost relativ, depinde si de marimea formei folosite. Forma mea este medie, stiu ca aveam acasa la mama si una cu nuci si mai mici. Daca te mai pot ajuta cu ceva te astept cu intrebari. Toate cele bune, Nico

      Ștergere
  5. Aseara am facut aceasta reteta...sunt migaloase ,dar merita tot efortul .SUNT DELICIOASE !
    Multumesc pentru reteta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Nico, ma bucur ca v-au placut, ca sunt delicioase si mai ales ca v-au adus bucurie.Numai bine iti doresc, Nico2

      Ștergere
  6. nico, care-i secretul formei??? cojile se lipesc de ea , ce trebuie sa fac??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea, acum am vazut comentariul, sper sa nu fie prea intarziat raspunsul meu. Nucile facute de mine dupa aceasta reteta nu mi se lipeau. Cred ca trebuie sa fie cumva arsa forma, ca si tigaia de clatite sa zicem. La mine prima clatita mereu se lipeste indiferent ce tigaie folosesc, ceramica sau nu. Revenind la nucile nostre, sper ca dupa cateva ture au inceput sa nu se mai lipeasca. Ce fel de forma ai folosit? din asta de fonta ca a mea? Sper sa te fi ajutat cu raspunsul meu si iti doresc sarbatori minunate. Nico

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Buna ziua! Reteta am facut-o de ceva vreme, chiar nu imi amintesc sincera sa fiu. Imi cer scuze, Nico

      Ștergere
  8. Interesanta reteta. Dar eu am o problema, incerc prima data reteta. Am respectat aceleiasi cantitati ptr aluat si nu imi iese... ce pot sa fac sa iasa? Sa mai adaug untura(am pus 1/2 borcan de 400 gr de untura). Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu inteleg cum adica nu imi iese? ...aluatul este prea moale si nu se poate lucra cu el, se lipesc nucile de forma, deci nu ies ok, nu inteleg unde este problema, sincer, va ajut cu drag, dar o sa va rog sa detaliati. Numai bine, Nico

      Ștergere
  9. Buna seara! Mi-as dori sa fac aceasta reteta de sarbatori insa as dori sa stiu daca untura este topita sau nu? Ma refer a momentul in care o incorporez cu restul ingredientelor.
    Multumec frumos,
    Corina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Untura am pus-o la temperatura camerei, la noi fiind mai cald a fost semitopita, adica am turnat-o din borcan in cana. De obicei eu pun borcanul cu untura pe calorifer dimineata sau cu o seara inainte, depinde cand ma apuc de nuci. Si ea se incalzeste usor si se lucreaza mai bine cu ea....mie nu imi place sa iau cu lingura din borcan. Sa aveti sarbatori minunate! Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.