ALTE DESERTURI

GOGOSI DE POST



     Sa fiu sincera nu tin post si nu am tinut niciodata. Puteti sa imi sariti in cap, dar nu cred ca are sens sa incerc sa vand aici altceva decat ceea ce sunt. Prin urmare, chiar daca nu tin post impus si controlat, cind si cand, incerc si retete de post. De curiozitate poate mai mult decat din alte motive. Si totusi, daca nu tin post nu inseamna ca nu sunt credincioasa. Sunt. Asa cum simte sufletul meu si sunt convinsa ca, credinta este in noi. De exemplu, ma simt credincioasa cind merg la biserica si slujba imi patrunde fiinta, ma face sa ma gandesc si sa reflectez la actiunile mele. Ma face sa plang, poate pentru ca regasirea cu Dumnezeu a avut loc dupa o lunga vreme. Dar sunt constienta de toate si stiu ca am credinta. In suflet, in mine, si pentru totdeauna.




     INGREDIENTE: Aluat: 500 g faina
                                         1/2 cub drojdie
                                         300 ml apa minerala
                                         100 g margarina
                                         1 plic zahar vanilat
                                         1 lingurita esenta de rom
                                         1 lingura de zahar
                                         coaja de la o lamaie
                                         un praf de sare
                                         ulei pentru prajit
 
                               Glazura: ciocolata de post
                                             bombonele decor de la Lidl

     Punem faina intr-un bol, facem o gaura in mijloc si adaugam apa minerala, drojdia faramitata, zaharul si zaharul vanilat, coaja de lamaie, esenta de rom si praful de sare. Amestecam. Obtinem un aluat moale. Ei bine, pentru inceput m-a ajutat frumoasa mea Maria.


     Topim margarina si o adaugam treptat peste aluatul framantat. Operatiunea de incorporare este destul de lipicioasa, dar cu ambitie si perseverenta obtinem un aluat elastic si aromat.





     Acoperim bolul cu un prosop si lasam la crecut pana isi dubleaza volumul.


     Dupa dospire am intins aluatul pe suprafata de lucru presarata cu faina ci cu ajutorul a doua forme metalice rotunde am portionat gogosile.


     La acest pasa va recomand sa intindeti aluatul mai gros, nu asa subtire ca si mine. Gogosile au fost foarte bune, numai ca erau de fapt ..... minigogosi. Mie, de exemplu, imi plac lucurile micute si delicate, chiar si cand este vorba de mancare, dar depinde de preferinta dumneavoastra.
     Prajim gogosile in uleiul incins.


     Scoatem gogosile pe prosoape de hartie pentru a absorbi surplusul de ulei.


     Topim ciocolata in cuptorul cu microunde si daca este prea groasa o subtiem cu putin ulei. Glazuram gogosile pe una din parti cu ciocolata si presaram bombonele de decor.


     Sunt foarte gustoase, destul de rapide as putea spune, iar copii au fost incantati la maxim.






     Sa aveti pofta prieteni!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.