CARNE SI MANCARURI CU CARNE

CARNATI DE CASA



     Mi-am dorit de mult sa-mi fac si eu carnatii mei....si iata ca de aceasta data visul mi s-a implinit. Au fost niste carnati cu peripetii, ne-am veselit si ne-am distrat pana i-am terminat de umplut si imi voi aminti cu placere de aceasta experienta.




     Reteta este din caietul cu retete al soacrei mele si ca orice reteta incercata din acest caiet, si cea de fata mi-a adus multe laude si aprecieri din partea sotului meu. Carnatii sunt picanti (nu foarte picanti), facuti cu paprika adevarata si nu ca cea care se gaseste la noi in sudul tarii. Sper sa va inspire si sa va placa.

     INGREDIENTE: 10 kg carne de porc
                              200 g sare
                              150 g boia de ardei dulce (paprika sladká)
                              50 g boia de ardei iute (paprika pálivá)
                              50 g chimen macinat
                              30 g piper negru macinat
                              70 g usturoi
                              1250 ml apa
                              10-12 m intestine de porc


     Carnea de porc se taie bucatele astfel incat sa o putem da prin masina de tocat carne.


     Am folosit 7 kg de carne de porc de pe burta, fleica de porc; carne care nu a avut multa grasime fiind de porc tanar. Celelalte 3 kg de carne cumparate au fost de spata de porc. Carnea o dam prin masina de tocat  folosind o sita cu gauri mari.


     Dupa ce carnea a fost tocata vom pregati amestecul de mirodenii. Intr-un castron adaugam boiaua de ardei dulce, cea iute, sarea, chimenul macinat si piperul negru. Turnam treptat cantitatea de apa specificata in reteta si amestecam usor. La final am adaugat usturoiul curatat si bine pisat care avea consistenta unei paste fine.


     Acest amestecam il turnam peste carnea tocata si framantam cu mainile pana ce obtinem o pasta uniforma.


     Carnea o punem intr-o oala inalta, o acoperim cu folie alimentara si o dam la rece in frigider pentru 1-2 zile. In acest fel carnea va fi patrunsa de aromele mirodeniilor. Inainte de a umple carnatii este bine sa amestecam din nou carnea prin framantare.




     A doua zi pregatim intestinele de porc pe care, daca le-am cumparat cum a fost cazul meu, trebuie sa le punem la inmuiat de dimineata in apa. Datorita sarii si congelarii, acestea erau oarecum uscate. In apa in care s-au inmuiat intestinele am adaugat un buchetel de cimbru uscat ca sa eliminam mirosurile neplacute.


     Seara am umplut si format carnatii cu ajutorul masinii de tocat carne si a palniei pentru carnati.


     I-am portionat cate 2 si am incercat sa ii formam de dimensiuni egale. Intreaga cantitate de carnati obtinuta este cea din fotografia de mai jos.


     Dupa ce i-am umplut i-am pus la zvantat pana a doua zi pe sforile de rufe din baie.


     A doua zi dimineata la ora 10 i-am dus la afumat la un cetateam pe care cu chiu cu vai l-am gasit disponibil sa presteze aceasta operatie pentru o cantitate de 10 kg de carnati. Asa am descoperit ca este macelar si vanator si astfel mi-am gasit relatia de unde sa pot cumpara carne de vanat.
     Carnatii nostri au fost afumati pentru 30 ore si cind i-a adus sotul meu acasa miroseau de te innebuneau....pacat ca nu se infiltreaza mirosul prin fotografii.


     Dupa afumare i-am indepozitat in pivnita, agatandu-i cate doi pe o bara de lemn.
     Am inceput deja sa ii mancam, feliati, cu paine la un paharel de vin sau prajiti cu paine si mustar. Sunt absolut deliciosi!



     Sa aveti pofta si spor,
     Nico

Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Super!
    Vreau si eu macar o bucatica asa de gust! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt de greu de facut, poate va luati inima in dinti si purcedeti la treaba. Numai bine, Nico

      Ștergere
  2. Munca ta va fi rasplatita cu multe aplauze !:)
    BRAVO!
    Si eu prepar carnati cam dupa aceiasi reteta ,dar unde sa-i afum?:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi Adina pentru aplauze...cat despre afumat, chiar nu am cum sa te ajut. Daca erai mai aproape... poate, poate o puneam de o afumatoare impreuna :)

      Ștergere

Un produs Blogger.