APERITIVE SI SALATE

SALATA DE BOEUF

                                                        

     Dragii mei,

     Astazi este o zi speciala pentru mine. Este o zi fericita in care am aflat cu surprindere ca am ramas in TOP 10 bucatari Delimano. Ca sa fiu sincera nu ma asteptam. Si pentru ca imi propusesem sa merg la bucatarie sa gatesc ceva, dar oboseala isi spune cuvantul, mi-am zis ca macar o reteta veche si tot o sa postez astazi pe blog. Este o reteta normala si simpla, o cunoasteti toti: SALATA DE BOEUF. Dar am fotografiat-o pentru prietenii mei slovaci si nu ma lasa inima sa nu o am si pe blog. In final este cartea mea on-line de bucate; de cate ori nu imi amintesc o reteta, oriunde m-as afla, deschid pagina de blog si o am numai decat. De aceea am suferit tare mult cand o persoana rau intentionata mi-a sters toate retetele de pe vechiul blog. Chiar am suferit! Am ajuns la melancolisme; trebuie sa trecem la redactarea retetei.




     INGREDIENTE: 1 kg cartofi
                                  500 gr carne de vita
                                  400 g morcovi
                                  300 g castraveti murati
                                  200 gr gogosari murati
                                  100 g mazare fiarta
                                  sare si piper dupa gust

                                  2 galbenusuri fierte
                                  2 galbenusuri crude
                                  300 ml ulei
                                  zeama de lamaie dupa gust
                                  1-2 linguri mustar
    

     Pregatirea salatei: Cartofii si morcovii spalati bine se pun la fiert in coaja in apa cu sare. Ii fierbem pina cand se patrund usor cu furculita.


     Punem la fiert si mazarea. Indiferent de tipul de mazare folosit (congelata sau conserva) eu o fierb ca sa fiu sigura ca nu va fi tare in salata. In general folosesc mazare congelata mi se pare are bobul mai mic decat cea care se gaseste in conserve.


     Tot acum punem la fiert si carnea de vita. Eu am uitat sa o pun de la inceput, asa se explica fotografia de mai jos in care apar deja taiate muraturile. Cind apa cu sare a dat in clocot, adaugam carnea. Adaugand carnea in apa clocotita nu va lasa asa de multa spuma.


     In timpul cat se fierb legumele ne vom ocupa de taiatul castravetilor si gogosarilor murati. Ii taiem cubulete mici, "atomi" cum spune sotul ca procedez eu, si ii lasam la scurt intr-o strecuratoare.


     Dupa ce se fierb si le curatam, legumele le taiem cubulete. La fel procedam si cu carnea de vita.


     Prepararea maionezei: De fiecare data fac maioneza cu galbenusuri crude si fierte in proportie de 1:1. Cele fierte le rad pe razatoarea cea mai fina si astfel sunt sigura ca nu se vor vedea in maioneza. Si in alta ordine de idei, sunt la fel de sigura ca nu voi avea probleme cu maioneza. Punem galbenusurile intr-un castron si cu o lingura de lemn amestecam continuu in aceeasi directie.


     Adaugam treptat uleiul pina il incorporam pe tot, zeama de lamaie dupa gust si mustarul.


     Cind si maioneza este gata, amestecam toate ingredientele intr-un castron mare. Dupa caz potrivim si de sare.


     Adaugam maioneza si  amestecam bine.


     Asezam pe un platou si ornam dupa preferinta.


     Dam la rece pina a doua zi cind putem servi.

     Pofta buna,
     Nico

     PS: Si pentru ca este destul de tarziu, si eu inca nu am nici un gand de somn, va invit sa citim ultimele stiri din domeniul cultural pe site-ul PostModern.





Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Draga mea Nico, cum sa te las sa renunti cand ai retete minunate, fotografii superbe si esti atat de priceputa la bucatarie?? Sper sa castigi si cursul in Toscana, daca asta iti doresti. Te imbratisez cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Liana, scumpa mea. Nu vreau acel curs, eu vreau sa fiu printre prieteni, printre oameni, sa vorbim aceeasi limba. Vreau sa ma bucur cu voi de zile frumoase. Chiar nu imi doresc cursul. Dar macar din bun simt ca m-au ales printre castigatori am zis sa fac si ceva nou. Te imbratisez si eu, Nico

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce-mi place sa citesc ACUM aceste comentarii...dupa ce concursul s-a terminat demult si stiu rezultatul......
    Nico , bine ca ai ascultat-o pe Liana !Bravo ei ! Tare imi e draga cand o vad la TV.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarutmana Sidy. Mereu am crezut despre tine ca esti, asa o mare doamna si imi demonstrezi inca o data ca nu m-am inselat. Da, ii multumesc Lianei si va pup pe amandoua. Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.